Uitlaatspruitstuk

Direct na de motor zit het uitlaatspruitstuk waarbij de uitlaatgassen van de verschillende cilinders worden verzameld om hierna de uitlaat in te stromen. De vorm en diameter van de kanalen maar ook de methode hoe deze worden samengevoegd heeft een effect op het koppel en vermogen. Een kleinere diameter zorgt daarbij meestal voor meer koppel maar kost vermogen, een grotere diameter is daar tegenover weer goed voor het vermogen maar zorgt ervoor dat de motor op lagere toerentallen weer wat verliest. Een andere factor is de lengte van de uitlaatkanalen, waarbij niet alleen de lengte per kanaal van belang is maar ook de lengtes van de andere kanalen. In de meeste gevallen is een spruitstuk waarbij alle kanalen een identieke lengte hebben ideaal voor de flow van de uitlaatgassen. 

Voor motoren zonder turbo is dit voor het vermogen het meest interessante deel van de uitlaat om aan te passen.

Bekijk ons aanbod uitlaatspruitstukken

Uitlaatspruitstukken

Tonen als Foto-tabel Lijst

4 producten

per pagina
Van hoog naar laag sorteren
Tonen als Foto-tabel Lijst

4 producten

per pagina
Van hoog naar laag sorteren